Przystanek pośredni

Praca doradcy klienta wymaga wiele cierpliwości i opanowania, bowiem codzienny kontakt z klientami może naprawdę dać w kość. Wielu osobom, do których dzwonimy wydaje się, że namawianie na zakup określonych produktów lub usług sprawia nam przyjemność – otóż, informujemy wszem i wobec, że sprzedaż to nasza praca, nasz obowiązek, a nie nasze zamiłowanie. Na 10 doradców klienta zatrudnionych w mojej firmie w Częstochowie zaledwie dwoje czerpią prawdziwą przyjemność z wyciskania z klientów czego się da – doradca klienta Częstochowa.

Większość doradców klienta, w tym ja, otwarcie przyznaje, że aktualnie piastowana posada jest zaledwie półśrodkiem, elementem pośrednim w naszej karierze zawodowej. Nie znaczy to, że wśród doradców klienta nie ma osób, które planują z tym zawodem związać całe swoje życie – są i to sporo. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji i planów na przyszłość. Z tego co zauważyłam, istnieje jednak pewna zależność między uzyskanym wykształceniem a karierą doradcy klienta. W pierwszym narożniku ringu znajdują się osoby, które posiadają wykształcenie średnie, z pracy doradcy klienta czerpią najwięcej jak się da oraz uważają, że sam fakt posiadania pracy niezwiązanej z pracą fizyczną jest już wielkim sukcesem. Osoby takie starają się jak najdłużej utrzymać na zajmowanym stanowisku i dążą do awansów w obrębie firmy, w której są zatrudnione. W drugim narożniku znajdują się pracownicy, którzy ukończyli dany kierunek studiów i to z nim wiążą swoją zawodową przyszłość. Dla tych osób praca doradcy jest zaledwie przystankiem między stacją „studia” a stacją „praca w zawodzie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>