Doradca-on czy doradca-ona?

Praca doradcy klienta dla wielu wydaje się satysfakcjonująca, innym, wręcz przeciwnie, jawi się jako zło konieczne. Dlaczego tak się dzieje? Otóż wszystko zależy od osobowości, jaką dany człowiek posiada. Czy doradcą klienta, na przykład w Opolu (doradca klienta Opole) może być na przykład osoba zamknięta w sobie, która boi się rozmawiać z innymi? Nie. Czy jako doradca sprawdziła by się osoba z wadą wymowy lub wysokim, skrzekliwym głosem? Nie bardzo? Wobec tego jaki jest idealny doradca klienta? Jak wyobrażamy sobie tego kogoś, kto siedzi po drugiej stronie kabla telefonicznego?

32Według badań przeprowadzonych przez psychologów, to kim powinien być perfekcyjny doradca klienta zależy od branży jaką on reprezentuje. Trudno wyobrazić sobie kobietę, która z wielkim zapałem i profesjonalizmem opowiada o smarach silnikowych, olejach czy innych aspektach związanych z motoryzacją – do tego potrzebny jest facet, bowiem w branży motoryzacyjnej nawet najbardziej fajtłapowaty facet jest bardziej wiarygodny niż najbardziej profesjonalna kobieta. Z drugiej strony, sprzedażą artykułów fryzjerskich czy farmaceutycznych – artykułów głównie przeznaczonych dla płci pięknej, na pewno powinny się zajmować kobiety. Facet opowiadający o lakierach do paznokci czy odżywkach do włosów wywołałby zapewne więcej śmiechu niż zainteresowania.

Ten tradycyjny, damsko-męski podział na branże zaciera się jednak w finansach, bankowości i ubezpieczeniach, gdzie pracownicy męscy i pracownicy żeńscy uznawani są za mniej więcej równych. W ich przypadku, to, czy dany klient woli rozmawiać z kobietą czy z mężczyzną zależy wyłącznie od jego indywidualnych preferencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>