Czego wymaga się od doradcy klienta

Tak jak w przypadku wielu innych zawodów, pracę na stanowisku doradcy klienta podjąć może niemal każdy, jednak nie każdemu ona odpowiada i nie każdy jest w stanie na tej posadzie długo wytrzymać. Praca doradcy klienta wymaga wiele spokoju i opanowania, bowiem codzienny kontakt z klientem nie jednego może przyprawić o kilka siwych włosów. Ludzie są różni, dlatego należy pamiętać, że każdy klient jest inny i do każdego trzeba podejść indywidualnie. Jedni lubią konkretność i rzeczowy ton, inni preferują większą dozę swobody w rozmowie, jeszcze inni z doradcami klienta mogliby rozmawiać przez długie godziny, niekoniecznie na temat danej oferty produktowej.

????????????????

Doradca każdej firmy pracującej w większym polskim mieście, np. w Sosnowcu – doradca klienta Sosnowiec, musi posiadać kilka istotnych cech znacznie ułatwiających pracę na rynku sprzedaży. Podstawą jest, by dobry doradca klienta był opanowany i cierpliwy oraz nie dał się wyprowadzić z równowagi nawet najbardziej irytującemu klientowi. Jedynie spokój i opanowanie mogą przyczynić się do realizacji transakcji, a mało kto jest w stanie wskórać coś za pomocą krzyków i inwektyw.

Inną cechą, która jest bardzo przydatna podczas rozmów telefonicznych, jednak nie zależy od profesjonalizmu i nastawienia doradcy klienta jest dźwięk jego głosu. Z wielu badań wynika, że ton i dźwięk głosu rozmówcy jest w stanie od początku rozmowy nastawić nas przychylnie lub negatywnie do danej osoby, a co za tym idzie wpłynąć pośrednio na rozwój rozmowy i jej wynik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>