Z życia wzięte

23Odpowiednie podejście do klienta, zrozumienie i nie naciskanie to podstawa dobrej polityki sprzedażowej. Przekonałam się o tym nie raz pracując na stanowisku doradcy klienta w Toruniu (doradca klienta Toruń). Początkowo, gdy dopiero rozpoczynałam swoją przygodę z doradztwem finansowym, postanowiłam, że będę nieugiętym doradcą klienta, który nie boi się niczego i z wytrwałością godną największych maratończyków będę zmierzać do realizacji planów sprzedażowych. Jak duże były moje postanowienia i nadzieje, tak bolesne było zderzenie z rzeczywistością. Już po pierwszych kilku tygodniach pracy okazało się, że mój świetnie przemyślany plan doradcy-Robocopa spalił na panewce. Moje wyniki sprzedażowe były naprawdę marne, a mnie groziło totalne zawodowe załamanie.

Na szczęście, w odpowiednim momencie z pomocą zjawiła się moja koleżanka z pracy, którą wcześniej uważałam za przemądrzałą i zadufaną w sobie, co brało się zapewne z czystej zazdrości o jej wyniki sprzedażowe. Asia wytłumaczyła mi, że w pracy doradcy klienta częściej należy stosować metodę marchewki niż kija, a wrogie nastawienie do klienta jeszcze nigdy nikomu nie wyszło na dobre. Dzięki cennym poradom Asi w ciągu kilku kolejnych tygodni udało mi się nadrobić stracony czas. Od tego momentu do klienta zawsze podchodzę życzliwie, a z Aśką spotykam się nie tylko w pracy – zostałyśmy najlepszymi przyjaciółkami!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>