Talent do sprzedaży

Wiele osób pracujących na stanowisku doradcy klienta codziennie zadaje sobie pytanie jaki jest przepis na sukces w tym zawodzie? Co trzeba robić i mieć, żeby osiągać jak najlepsze wyniki i zarabiać jak najwięcej pieniędzy? Niestety, jak pokazują badania, ilość i jakość osiąganych wyników zależy nie od wyuczalnych nawyków i wypracowanych działań, a od „tego czegoś”, co każdy dobry doradca klienta mieć powinien.

34W tym miejscu zastanowić się trzeba co kryje się pod nazwą „tego czegoś”. Czy jest to wrodzony dar do przekonywania osób to podejmowana takich, a nie innych akcji? Czy może jest to jakaś cecha charakteru gwarantująca sukces w sprzedaży? Trudno powiedzieć. Na podstawie licznych obserwacji psychologowie zauważyli, że owszem, jest pewne podobieństwo między najlepszymi doradcami klienta, jednak jest ono na tyle małe i nieistotne, że nie może być podstawą wysnucia wiarygodnej hipotezy. Jak zauważono, głównym elementem warunkującym sukces w zawodzie doradcy jest pomysł na rozmowę z klientem. Element zaskoczenia jest tym, co nieznacznie, ale jednak, przechyla szalę zwycięstwa na stronę doradcy klienta.

Jeden z badanych doradców zatrudniony w dużej firmie ubezpieczeniowej w Tychach (doradca klienta Tychy) rozmowę telefoniczną z klientami zawsze rozpoczynał problematycznym pytaniem: „Czy wiedzą państwo co należy się waszej rodzinie jeśli coś się państwu stanie, a nie są państwo ubezpieczeni?”. Zaskoczenie klientów i chwila ich zawahania to idealny moment na wytoczenie odpowiednich argumentów i działania ofensywne ze strony doradcy klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>