Kiedy rozmawiać z klientem?

Pracując na stanowisku doradcy klienta w Łodzi zauważyłem, że ludzie bardzo różnie reagują na doradców (doradca klienta Łódź). Nie mogę ze 100 procentową pewnością przyznać, że wiem skąd się te różne nastawienia biorą, podejrzewam jednak, że częściowo zależy to od wcześniejszych doświadczeń, jakie dana osoba miała z doradcami klienta i pewnie od dnia, nastroju oraz innych czynników zewnętrznych. Nie można pomijać również indywidualnych cech charakteru, takich jak wybuchowość, nerwowość czy ogólnopojęty antagonizm.

33

Wyobraźmy sobie na przykład zmęczonego po całym dniu pracy mężczyznę, który wrócił do domu głodny, zły i wrogo nastawiony do całego świata. Jaka będzie jego reakcja na telefon od doradcy klienta, który chce mu coś sprzedać? Na pewno wybuchowa i bogata w najróżniejsze niecenzuralne słowa i zwroty. Zupełnie inaczej przebiegałaby ta rozmowa gdyby rzeczony mężczyzna miał dzień wolny, od rana relaksował się na działce z piwem w jednej i grillowaną kiełbasą w drugiej dłoni.

Każdy doradca rozumie, że lepiej kontaktować się z klientami w konkretnych porach dnia, jednak praca doradcy klienta nie obejmuje wykonywania rozmów telefonicznych jedynie od 11.00 do 14.00 i od 18.00 do 19.00. Konieczność realizacji narzuconych planów sprzedażowych to przymus wykonywania jak największej liczby rozmów telefonicznych w ciągu dnia. Nawet gdyby spróbować dzwonić jedynie w odpowiednich porach, to nie ma żadnej gwarancji, że nie natkniemy się na klienta, który bez względu na porę rozmowy, nie będzie zainteresowany skorzystaniem z usług firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>