Efektywność pracy doradcy klienta

Nikt nie zaprzeczy, że efektywność pracy danego doradcy klienta nie zależy jedynie od jednego czynnika, ale składa się na nią wiele odrębnych elementów, niekoniecznie ze sobą powiązanych. Jako koordynator doradców klienta w jednej z Poznańskich instytucji ubezpieczeniowych (doradca klienta Poznań), mam do czynienia z wieloma różnymi osobowościami, które osiągają podobne, lub różne wyniki w zależności od różnorodnych czynników zewnętrznych.

27Pierwszym elementem składowym ogólnej efektywności pracy doradcy klienta są jego indywidualne predyspozycje: odporność na stres, pomysłowość, otwartość, odpowiedzialność, serdeczność i poczucie obowiązku. Gdy braknie przynajmniej jednej z tych cech, praca doradcy klienta jest niestabilna i uzależniona od pozostałych czynników.

Oprócz cech charakteru, na wydajną pracę doradcy klienta wpływa również atmosfera panująca w biurze. Jako doświadczony koordynator sprzedaży staram się tak zarządzać swoimi podwładnymi, by nie czuli na sobie surowego oka kierownika, a ich praca przebiegała w miłej i pełnej wsparcia atmosferze. Zawsze przydaje się też odrobina konkurencji, wspierana przez drobne nagrody, benefity i premie. Nie można jednak w tej kwestii przesadzić, bowiem zbyt bogaty system nagród buduje atmosferę współzawodnictwa i wzajemnej nieprzychylności, a tego przecież staramy się unikać.

Trzecim, i ostatnim elementem efektywności pracy są czynniki niezależne zarówno od samego doradcy, jak i od jego miejsca pracy. Wliczają się na nie: ogólne samopoczucie, niewyspanie, pogoda czy po prostu „zły dzień”. Każdy jest tylko człowiekiem i należy zrozumieć, że w niektóre dni nie należy po prostu wymagać od niego za wiele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>